H πολιτική καταγγελιών αθέμιτων πρακτικών έχει αναπτυχθεί σε πλήρη συμμόρφωση με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο. Συνάδει με τις διατάξεις της Πράξης του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος 2577/09.03.2006 που θέτει τα κριτήρια για το «Πλαίσιο αρχών λειτουργίας και κριτηρίων αξιολόγησης της οργάνωσης και των Συστηµάτων Εσωτερικού Ελέγχου των πιστωτικών και χρηµατοδοτικών ιδρυµάτων και σχετικές αρµοδιότητες των διοικητικών τους οργάνων. Επιπλέον εναρμονίζεται με την Οδηγία (ΕΕ) 2019/1937 που εξέδωσε το Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο σχετικά με την προστασία των προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις του δικαίου της Ένωσης, όπως ενσωματώθηκε στην εθνική νομοθεσία με τον Ν. 4990/2022 (ΦΕΚ Α’ 210/11.11.2022).
Μία από τις θεμελιώδεις μας αρχές είναι η ενίσχυση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ της Τράπεζας και των πελατών της. Η διαφάνεια στις σχέσεις μας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση υψηλών ηθικών προτύπων, τα οποία ενισχύουν την ακεραιότητα και την επιτυχία του ιδρύματός μας. Στο πλαίσιο αυτό, η Τράπεζα ενθαρρύνει ενεργά την αναφορά οποιουδήποτε ύποπτου επαγγελματικού παραπτώματος, παραβιάσεων της ισχύουσας νομοθεσίας ή των Πράξεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρατυπίες των εσωτερικών διαδικασιών της Τράπεζας , του Κώδικα Δεοντολογίας αυτής ή οποιωνδήποτε άλλων ανήθικων ή παράνομων ενεργειών από τους εργαζομένους.
Είδη παρατυπιών / αξιόποινων πράξεων που υπόκεινται σε αναφορά:
Oι αναφορές μπορεί να περιλαμβάνουν ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, τις ακόλουθες περιπτώσεις:
• Απάτη
• Πλαστογραφία
• Παραβιάσεις περί πολιτικής καταπολέμησης της διαφθοράς και της δωροδοκίας
• Παραβιάσεις της διαδικασίας καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες
• Πράξεις που επηρεάζουν τον σκοπό και τη φήμη της Τράπεζας
• Κάθε είδους παρενόχληση (π.χ. σεξουαλική, φυλετική, θρησκευτική, ταυτότητα φύλου κ.λπ.), καθώς και κατάχρηση εξουσίας
• Παραβιάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας
Υποβάλλοντας αναφορά για ύποπτη ή ανάρμοστη συμπεριφορά, τα άτομα επιδεικνύουν υπευθυνότητα και ειλικρίνεια, ενισχύοντας τη δέσμευση της Τράπεζας για ακεραιότητα και ηθική συμπεριφορά. Όλες οι αναφορές θα αντιμετωπίζονται με αυστηρή εμπιστευτικότητα ενώ η Τράπεζα θα διασφαλίζει ότι κάθε υπόθεση θα εξετάζεται μέσω δίκαιης, διεξοδικής και αμερόληπτης έρευνας.
Τρόποι υποβολής επώνυμης ή ανώνυμης αναφοράς:
• μέσω ταχυδρομικής επιστολής στην ακόλουθη διεύθυνση: Κεντρικά Γραφεία της ProCredit Bank (Βulgaria) EAD, Λεωφόρος Todor Alexandrov 26, Σόφια 1303
• μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση: ethic_signals@procreditbank.bg
Σημαντικές Eπισημάνσεις:
• Η διαδικασία καταγγελίας αθέμιτων πρακτικών, συμπεριλαμβανομένων των καταγγελιών για ηθικά ζητήματα, διαφέρει από την υποβολή παραπόνων σχετικά με προϊόντα, υπηρεσίες ή την εξυπηρέτηση πελατών. Εάν επιθυμείτε να υποβάλετε κάποιο παράπονο σχετικά με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, στείλτε email στη διεύθυνση complaints@procreditbank.bg ή επικοινωνήστε με το τηλεφωνικό μας κέντρο: *7000 / +359 700 1 70 70 (όταν καλείτε από το εξωτερικό).
• Οι αναφορές που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας ή των οποίων το περιεχόμενο δεν παρέχει επαρκείς λόγους για να θεωρηθούν αξιόπιστες, δεν θα αντιμετωπίζονται ως αναφορές καταγγελίας αθέμιτων πρακτικών (whistleblowing).